معرفی سفیر یا نمایندگی
مشکلات و اختلافات مالي ايراني ها با خارجيها

بر اساس قوانين جاري کشورهاي مختلف جهان رسيدگي به مشکلات و يا اختلاف هاي مالي اشخاص به عهده دستگاه قضايي آن کشور مي باشد. اما از آنجا که رسيدگي مسالمت آميز به اين اختلاف ها توسط فردي کارشناس ممکن است ضمن جلوگيري از اتلاف وقت و صرف هزينه باعث حل و فصل سريع آنها گردد، لذا ماموران کنسولي شاغل در نمايندگي هاي جمهوري اسلامي ايران در خارج از کشور در جهت ارايه تسهيلات بيشتر به اتباع کشورمان سعي خواهند نمود تا در چارچوب قانون و مقررات اقداماتي به عمل آورند. در صورتي که اشخاص ايراني با اشخاص خارجي اختلاف مالي داشته باشند مي توانند با مراجعه به اداره امور اجتماعي وزارت امور خارجه ايران، تنظيم درخواست و ارايه مدارک و مستندات لازم، خواستار پيگيري موضوع اختلاف مالي خود باشند.
اداره امور اجتماعي نيز مدارک را پس از بررسي به نمايندگي جمهوري اسلامي ايران در کشور مورد نظر ارسال تا ضمن تماس با طرف خارجي و طرح موضوع نسبت به حل و فصل آن به نحو مقتضي اقدام نمايد. چنانچه درخواست رسيدگي به نتيجه اي نرسد، مراتب به اداره امور اجتماعي اعلام تا به طرف ايراني منعکس گردد. طرف ايراني نيز به ناچار مي بايست شخصاً يا از طريق نصب وکيل، شکايت خود در مراجع قضايي ايران يا کشور مورد نظر مطرح و پيگيري نمايد.
در مقابل چنانچه اشخاص خارجي با اشخاص ايراني اختلاف مالي داشته باشند مي توانند شکايت خود را همراه با مدارک و مستندات لازم به وزارت امور خارجه کشور متبوع خود و يا نمايندگي جمهوري اسلامي ايران مستقر در آن کشور ارايه و خواستار پيگيري موضوع اختلاف مالي خود باشند.
نمايندگي نيز درخواست و مدارک ارايه شده را طي نامه اي به اداره امور اجتماعي وزارت امور خارجه ايران ارسال تا اقدام مقتضي صورت پذيرد.
بديهي است اداره امور اجتماعي در صورت کسب هر نتيجه اي مراتب را به نمايندگي درخواست کننده اعلام تا به اطلاع ذينفع رسانده شود.

نقشه سایت |  وزارت امورخارجه | رواديد الكترونيك | تماس با ما | ساعات كار اداري | جستجو | گالری تصاویر